Skip to main content

Εκπαίδευση μαθητών με προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσης - Καλές πρακτικές για τη σχολική τους ένταξη


Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Η εγγραφή σε αυτό το μάθημα γίνεται μόνο μετά από πρόσκληση

Δυνατότητα εγγραφής και παρακολούθησης

H εγγραφή στο μάθημα είναι δωρεάν και αποκτάτε πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος!


Σχετικά με το μάθημα

Το μάθημα αποσκοπεί στην παροχή των κατάλληλων γνώσεων και αποτελεσματικών παρεμβάσεων για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών και όλων των εμπλεκομένων στην εκπαίδευση μαθητών με προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσης. Αποτελεί μια πυξίδα για την εκπαίδευση μαθητών/τριών με προβλήματα προσοχής και συγκέντρωση και περιλαμβάνει το θεωρητικό πλαίσιο, καλές πρακτικές για τη σχολική ένταξη των εν λόγω μαθητών/τριών καθώς και μελέτες περίπτωσης που προσεγγίζονται με συγκεκριμένες πρακτικές παρέμβασης. Επιπρόσθετα, παρέχονται τεχνικές και τρόποι τροποποίησης μιας συμπεριφοράς και προτάσεις συνεργασίας οικογένειας και σχολείου.


To υλικό αυτό απευθύνεται:

  • Σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

  • Σε γονείς και θεραπευτές που ασχολούνται με την εκπαίδευση ατόμων με προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσης


Στόχοι

  • Η υποστήριξη του έργου των εκπαιδευτικών και της μαθησιακής διαδικασίας με την παροχή κατάλληλου υλικού για την υλοποίηση στόχων του Π.Σ.

  • Η προώθηση της ισότητας στην εκπαίδευση μέσω της δημιουργίας ίσων ευκαιριών συμμετοχής και ανάπτυξης βασικών δεξιοτήτων μαθητών με προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσης

  • Η υποστήριξη γονέων ή και άλλων εμπλεκομένων στην εκπαίδευση μαθητών με προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσης


Το μάθημα με μια ματιά - Συνοπτική παρουσίαση

Εδώ μπορείτε να δείτε τις ενότητες και υποενότητες του μαθήματος καθώς και το περιεχόμενό του συνοπτικά.

Ενότητες του ΜαθήματοςΕνότητες του Μαθήματος

Συνοπτική Παρουσίαση του Μαθήματος Συνοπτική Παρουσίαση του Μαθήματος

Ενότητες του ΜαθήματοςΠαρουσίαση του Μαθήματος


Προαπαιτούμενα

Δεν υπάρχει κάποιο βασικό προαπαιτούμενο για την παρακολούθηση του μαθήματος. Το μάθημα είναι ελεύθερο για όλoυς και όλες τους εμπλεκόμενους και εμπλεκόμενες στην εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία, φοιτητές, ερευνητές, γονείς.


Διαδικασία παρακολούθησης του μαθήματος

Οι ενότητες του μαθήματος θα εμφανίζονται σταδιακά σε εβδομαδιαία βάση. Για τη μετάβαση σε μία ενότητα απαιτείται η μελέτη της προηγούμενης. Οι ερωτήσεις αξιολόγησης είναι διαθέσιμες με την ολοκλήρωση της μελέτης της ενότητας με την οποία συνδέονται. Το ερωτηματολόγιο αποτίμησης συμπληρώνεται μετά την ολοκλήρωση και της τελευταίας ενότητας του μαθήματος. Η συμπλήρωσή του είναι απαραίτητη για την ανατροφοδότηση σχετικά με το μάθημα αλλά και για την έκδοση της βεβαίωσης.


Ειδικοί Εμπειρογνώμονες - Συγγραφείς του μαθήματος

Χρήστος Σκαλούμπακας

Χρήστος Σκαλούμπακας, M.Ed
Ψυχοπαιδαγωγός, μονάδα Διαταραχών Προσοχής και Μάθησης του Παιδοψυχιατρικού Τμήματος του  Νοσοκομείου Παίδων «Π. & Α. Κυριακού»

Βιογραφικό

Ο Χρήστος Σκαλούμπακας είναι Ψυχοπαιδαγωγός και εργάζεται στη μονάδα Διαταραχών Προσοχής και Μάθησης του Παιδοψυχιατρικού Τμήματος του  Νοσοκομείου Παίδων «Π. & Α. Κυριακού». Τελείωσε τις πτυχιακές και μεταπτυχιακές του σπουδές στην Ειδική Αγωγή στις ΗΠΑ με εξειδίκευση στις διαταραχές συμπεριφοράς. Το κύριο μέρος της ψυχοπαιδαγωγικής  του δραστηριότητας εστιάζεται στην κλινική αξιολόγηση και εκπαίδευση παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κυρίως με νευροαναπτυξιακές διαταραχές (Μαθησιακές Δυσκολίες, ΔΕΠΥ και Αυτισμό) καθώς και την ψυχοπαιδαγωγική συμβουλευτική στις οικογένειές τους. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής στην Εφαρμοσμένη Ανάλυση Συμπεριφοράς (AΒΑ) καθώς και στη χορήγηση της διαγνωστικής κλίμακας  ADOS που χρησιμοποιείται για την διάγνωση του Αυτισμού. Έχει κατασκευάσει το  ηλεκτρονικό μέσο αξιολόγησης  για τον εντοπισμό των δυσκολιών στην μάθηση ΛΑΜΔΑ (με Α.Πρωτόπαπα) για παιδιά ηλικίας 7-14 ετών, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως από υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Υγείας (ΚΕΔΔΥ, Ιατροπαιδαγωγικά), καθώς επίσης και προγράμματα παρέμβασης για την εξάσκηση των επιτελικών λειτουργιών σε παιδιά με ΔΕΠΥ. Είναι ειδικός εμπειρογνώμονας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε αξιολογήσεις χρηματοδοτούμενων   ερευνητικών προτάσεων με θέμα τις υποστηρικτικές τεχνολογικές εφαρμογές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (e-inclusion), ειδικός εμπειρογνώμονας σε θέματα προβλημάτων προσοχής και συγκέντρωσης στο Υπουργείο Παιδείας και μέλος της Επιτροπής Ψυχικής Υγείας του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕΣΥ). Τέλος, είναι μέλος του ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας μελέτης της ΔΕΠΥ , ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Αναπτυξιακής - Συµπεριφορικής Παιδιατρικής & Εφηβικής Υγείας, ενώ κατά το παρελθόν έχει χρηματίσει μέλος της Επιστημονικής-Συμβουλευτικής Επιτροπής του ADHD Hellas – Πανελληνίου Συλλόγου Ατόμων με ΔΕΠΥ. Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τις δημοσιεύσεις του μπορείτε να συμβουλευτείτε την ηλεκτρονική διεύθυνση (httpss://www.researchgate.net/profile/Christos-Skaloumbakas)

Λύτρα Φωτεινή

Λύτρα Φωτεινή
Ψυχολόγος παιδιών και εφήβων, κέντρο ειδικών θεραπειών Habilis

Βιογραφικό

Η κ. Λύτρα Φωτεινή είναι ψυχολόγος με ειδίκευση στην Ψυχολογία παιδιών και εφήβων. Έχει ολοκληρώσει τις προπτυχιακές Σπουδές της στο Πάντειο Πανεπιστήμιο στο τμήμα Ψυχολογίας. Στη συνέχεια ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές της στην Ολλανδία στο Leiden University και συγκεκριμένα στο πρόγραμμα «Ψυχολογία παιδιών και εφήβων». Η εργασιακή της εμπειρία ξεκίνησε στην Ολλανδία, όπου δούλεψε σαν ψυχολόγος στο International school της Χάγης. Έχει εργαστεί ως επιστημονική και ερευνητική συνεργάτης στην μονάδα Διαταραχών Προσοχής, Υπερκινητικότητας και Μάθησης στο Νοσοκομείο Παίδων «Π. & Α. Κυριακού» καθώς επίσης στο παιδοψυχιατρικό τμήμα του νοσοκομείου Παίδων «Αγία Σοφία». Ακόμα εργάζεται στο κέντρο ειδικών θεραπειών Habilis, όπου ασχολείται με την αξιολόγηση παιδιών και εφήβων και την συμβουλευτική γονέων. Παράλληλα, εργάζεται και σε έργα εφαρμοσμένης έρευνας χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τέλος, παρακολουθεί το τετραετές Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής «Συστημική Θεραπεία Οικογένειας & Ζεύγους» που πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Αιγινήτειο Νοσοκομείο. Διαθέτει σημαντική εμπειρία στην αξιολόγηση παιδιών προσχολικής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας με ΔΕΠΥ και άλλες Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές, στην αξιολόγηση παιδιών σχολικής και εφηβικής ηλικίας με Μαθησιακές Δυσκολίες, στην αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών, στην χορήγηση ψυχομετρικών εργαλείων καθώς στην παροχή υποστήριξης σε γονείς, παιδιά και οικογένειες.


Δωρεάν Παρακολούθηση

H παρακολούθηση του μαθήματος είναι δωρεάν και αποκτάτε πρόσβαση σε όλο το υλικό του μαθήματος (βιντεοδιαλέξεις, ασκήσεις και εργασίες).


Βεβαίωση Παρακολούθησης

Για να λάβετε βεβαίωση παρακαλούθησης πρέπει να έχετε ολοκληρώσει με επιτυχία τις ερωτήσεις αξιολόγησης του μαθήματος και ο τελικός μέσος όρος της βαθμολογίας του συνόλου των ενοτήτων πρέπει να είναι μεγαλύτερος ή ίσος του 60%. Τις βεβαιώσεις επιτυχούς παρακολούθησης του μαθήματος θα τις παραλάβετε από το Μητρώο του ΙΕΠ μετά την ημερομηνία λήξης του μαθήματος, η οποία αναγράφεται στην παρούσα καρτέλα, κατόπιν σχετικής ανακοίνωσης στο πεδίο Νέα της πλατφόρμας iepx.


Συχνές Ερωτήσεις

Τι έκδοση περιηγητή ιστού (browser) μπορώ να χρησιμοποιήσω?

Η πλατφόρμα Open edX platform λειτουργεί καλύτερα με τις τελευταίες εκδόσεις Chrome, Firefox ή Safari, ή με τον Internet Explorer έκδοσης και πάνω.

Δείτε τη λίστα με τους υποστηριζόμενους περιηγητές για τις πιο πρόσφατες πληροφορίες.

  1. Κωδικός Μαθήματος

    Π3.5.1-3_Δ_ΦΑΣΗ_ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
  2. Εναρξη Μαθημάτων

  3. Λήξη Μαθημάτων