Skip to main content

Προσαρμοσμένα Μαθηματικά E' τάξης Δημοτικού για μαθητές με αναπηρία


Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Η εγγραφή σε αυτό το μάθημα γίνεται μόνο μετά από πρόσκληση

Δυνατότητα εγγραφής και παρακολούθησης

H εγγραφή στο μάθημα είναι δωρεάν και αποκτάτε πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος!


Σχετικά με το μάθημα

Το μάθημα αποσκοπεί στην παροχή των κατάλληλων γνώσεων, εκπαιδευτικών υλικών και μέσων για την υποστήριξη εκπαιδευτικών Ειδικής και Γενικής Αγωγής για τη διδασκαλία των Μαθηματικών σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ή και με άλλες αναπηρίες γενικότερα. Το μάθημα προτείνει τη χρήση των αρχών του καθολικού σχεδιασμού (Universal Design for Learning - UDL) που προωθούν την παρουσίαση της πληροφορίας με ποικίλους τρόπους καθώς και το σχεδιασμό και την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών, διδακτικών στόχων, μεθόδων, υλικών, αξιολογικών διαδικασιών και εκπαιδευτικών περιβαλλόντων που αφενός ανταποκρίνονται στις προκλήσεις της διαφορετικότητας και στις ανάγκες όλων των μαθητών και αφετέρου είναι ευέλικτα, ώστε να προσφέρονται για τις αναγκαίες προσαρμογές και για ψηφιοποίηση της πληροφορίας καθώς υποστηρίζει ενεργά τη μαθησιακή διαδικασία ανάπηρων και μη μαθητών.
Tο μάθημα εμπλουτίζεται με ψηφιακές εφαρμογές και βίντεο που καλύπτουν τις θεματικές ενότητες.


To υλικό αυτό απευθύνεται:

  • Σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

  • Σε γονείς και θεραπευτές που ασχολούνται με την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία και αξιοποιούν τις Νέες Τεχνολογίες.


Στόχοι

  • Η υποστήριξη του έργου των εκπαιδευτικών και της μαθησιακής διαδικασίας με την παροχή κατάλληλου υλικού για την υλοποίηση στόχων του Π.Σ.

  • Η προώθηση της ισότητας στην εκπαίδευση μέσω της δημιουργίας ίσων ευκαιριών συμμετοχής και ανάπτυξης βασικών δεξιοτήτων μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ή άλλες αναπηρίες ή και από παιδιά χωρίς αναπηρίες.

  • Η παροχή των κατάλληλων εφοδίων στους/στις εκπαιδευτικούς για την ανάπτυξη δικών τους φύλλων εργασίας ασκήσεων ή και τροποποίησης των υπαρχόντων στο βιβλίο Μαθηματικών Ε’ τάξης Δημοτικού προσαρμοσμένων και στις διαφορετικές ατομικές ανάγκες μαθητών και μαθητριών, καθώς και για τον τρόπο χρήσης του βιβλίου των Μαθηματικών στην τάξη.

  • Η υποστήριξη γονέων ή και άλλων εμπλεκομένων στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες γενικότερα και ειδικότερα με μαθησιακές δυσκολίες και Νέες Τεχνολογίες.


Το μάθημα με μια ματιά - Συνοπτική παρουσίαση

Εδώ μπορείτε να δείτε τις ενότητες και υποενότητες του μαθήματος καθώς και το περιεχόμενό του συνοπτικά

Ενότητες του Μαθήματος
Ενότητες του Μαθήματος

Συνοπτική Παρουσίαση του Μαθήματος
Συνοπτική Παρουσίαση του Μαθήματος


Προαπαιτούμενα

Δεν υπάρχει κάποιο βασικό προαπαιτούμενο για την παρακολούθηση του μαθήματος. Το μάθημα είναι ελεύθερο για όλoυς και όλες τους εμπλεκόμενους και εμπλεκόμενες στην εκπαιδευτική και μαθησιακή διδασκαλία, φοιτητές, ερευνητές, γονείς.


Διαδικασία παρακολούθησης του μαθήματος

Οι ενότητες του μαθήματος θα εμφανίζονται σταδιακά. Για τη μετάβαση σε μία ενότητα απαιτείται η μελέτη της προηγούμενης. Οι ερωτήσεις αξιολόγησης είναι διαθέσιμες με την ολοκλήρωση της μελέτης της ενότητας με την οποία συνδέονται. Το προσαρμοσμένο εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος σε διάφορους μορφότυπους θα είναι διαθέσιμο από την 1η εβδομάδα στο σύνολό του, ώστε να παρέχεται η δυνατότητα σύνδεσης του θεωρητικού πλαισίου του μαθήματος που αφορά στις διαφορετικές μορφές προσαρμογής εκπαιδευτικού υλικού/βιβλίου με το αντίστοιχο προσαρμοσμένο υλικό. Το ερωτηματολόγιο αποτίμησης συμπληρώνεται μετά την ολοκλήρωση και της τελευταίας ενότητας του μαθήματος. Η συμπλήρωσή του είναι απαραίτητη για την ανατροφοδότηση σχετικά με το μάθημα αλλά και για την έκδοση της βεβαίωσης.

Ειδικός Εμπειρογνώμονας - Συγγραφέας του μαθήματος

Μαρία Γελαστοπούλου

Κωνσταντίνος Γκυρτή, PhD
Μαθηματικός, Δρ Πληροφορικής

Βιογραφικό

Ο Κωνσταντίνος Γκυρτής είναι πτυχιούχος του Μαθηματικού Τμήματος του ΕΚΠΑ (1978) και διδάκτορας Πληροφορικής του Τμήματος Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς (2002). Είναι εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και διδάσκει μαθήματα Πληροφορικής στο 7ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Αθηνών. Έχει συγγραφικό έργο σε βιβλία Πληροφορικής για το Γυμνάσιο και το Λύκειο και δημοσιεύσεις σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά. Έχει κάνει πάνω από 30 εισηγήσεις σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια. Είναι υπεύθυνος του προγράμματος ERASMUS+ του 1ου ΕΚ Αθηνών και έχει υλοποιήσει και συμμετάσχει σε 5 προγράμματα.
Έχει εργαστεί ως αποσπασμένος εκπαιδευτικός στο Τμήμα Ειδικής στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής από το 2002 έως και το 2014 και επιπρόσθετα έχει ασχοληθεί με την υποστήριξη των ΑΜΕΑ με τις νέες τεχνολογίες.
Συμμετείχε ως εμπειρογνώμονας στις Πράξεις «Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού» και «Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού» του ΕΣΠΑ 2007-2014 και 2014-2020, με σκοπό την ανάπτυξη Προσβάσιμου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού για την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που απευθύνεται σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και σε όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στο πλαίσιο αυτό δημιούργησε προδιαγραφές λογισμικών ειδικής αγωγής, συμμετείχε ως αξιολογητής των παραδοτέων λογισμικών που αφορούν στην προσαρμογή των σχολικών εγχειριδίων Α΄και Β΄δημοτικού με τη μέθοδο easy to read και επιπλέον εκπόνησε το εκπαιδευτικό υλικό του πακέτου εργασίας «ΠΕ3.9: Ανάπτυξη καθολικά σχεδιασμένου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού για τα μαθηματικά της Ε’ τάξης Δημοτικού, για μαθητές γενικής και ειδικής εκπαίδευσης» σε όλους τους μορφότυπους συμπεριλαμβανομένου και του κειμένου για όλους easy to read.


Δωρεάν Παρακολούθηση

H παρακολούθηση του μαθήματος είναι δωρεάν και αποκτάτε πρόσβαση σε όλο το υλικό του μαθήματος (βιντεοδιαλέξεις, ασκήσεις και εργασίες).


Βεβαίωση Παρακολούθησης

Για να λάβετε βεβαίωση παρακαλούθησης πρέπει να έχετε ολοκληρώσει με επιτυχία τις ερωτήσεις αξιολόγησης του μαθήματος και ο τελικός μέσος όρος της βαθμολογίας του συνόλου των ενοτήτων πρέπει να είναι μεγαλύτερος ή ίσος του 60%. Τις βεβαιώσεις επιτυχούς παρακολούθησης του μαθήματος θα τις παραλάβετε από το Μητρώο του ΙΕΠ μετά την ημερομηνία λήξης του μαθήματος, η οποία αναγράφεται στην παρούσα καρτέλα, κατόπιν σχετικής ανακοίνωσης στο πεδίο Νέα της πλατφόρμας iepx.


Συχνές Ερωτήσεις

Τι έκδοση περιηγητή ιστού (browser) μπορώ να χρησιμοποιήσω?

Η πλατφόρμα Open edX platform λειτουργεί καλύτερα με τις τελευταίες εκδόσεις Chrome, Firefox ή Safari, ή με τον Internet Explorer έκδοσης και πάνω.

Δείτε τη λίστα με τους υποστηριζόμενους περιηγητές για τις πιο πρόσφατες πληροφορίες.

  1. Κωδικός Μαθήματος

    Π3.9.1-2_A_ΦΑΣΗ_ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
  2. Εναρξη Μαθημάτων

  3. Λήξη Μαθημάτων